Co to jest SILNIK SPALINOWY NISKOPRĘŻNY (CYKL OTTO)
Definicja z ang. COMBUSTION ENGINE Low pressure (Otto cycle), z niem. KRAFTMASCHINE Niederdruck (Otto-Zyklus).
Co to znaczy:
silnik o spalaniu wewnętrznym.
Mieszanka paliwa (benzyna) z powietrzem produkowana w gaźniku zasysana jest poprzez zawór wlotowy do wnętrza cylindra. Po sprężeniu następuje zapłon mieszanki poprzez przeskok iskry pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej.
Temp. spalin jest wyższa niż temp. pary w silnikach parowych, co pozwala uzyskać wyższą sprawność. W nowoczesnych silnikach o zapłonie iskrowym zamiast gaźnika stosuje się wtrysk paliwa bezpośrednio do cylindra.
Ruch posuwisto zwrotny tłoka w cylindrze dzięki korbowodu jest zamieniany na ruch obrotowy wału korbowego. Spaliny usuwane są przez zawór wylotowy.
Relacja objętości V1/V2 nazywa się stopniem sprężania. Teoretyczna sprawność cyklu Otto da się wyrazić poprzez stopień sprężania i wykładnik adiabaty κ
Podstawiając: V1/V2 = 1/8 (typowa wartość), κ = 1,4 (gaz dwuatomowy)
η t = 0,56.
Sprawność praktyczna osiągana w rzeczywistych silnikach, z racji na nieuniknione utraty i przebieg mechanizmów termodynamicznych daleki od doskonałych, wynosi
ηp = 0,35
S.s.n. jest użytkowany w pierwszej kolejności do napędu samochodów osobowych. Do napędu motocykli i łodzi są niekiedy użytkowane silniki niskoprężne dwusuwowe. W silnikach tych brak układu zaworów, a odpowiednią pracę silnika zapewnia układ kanałów otwieranych i zamykanych ruchami tłoka w cylindrze
Czym jest SILNIK SPALINOWY NISKOPRĘŻNY znaczenie w Słownik fizyka S .