Definicja Gra komputerowa co oznacza. Czym jest realizowanych poprzez procesor. Uzyskana w ten.

Czy przydatne?

Definicja Komputerowa Gra

Co to jest Gra komputerowa program komputerowy, jest to zbiór poleceń zrozumiałych i realizowanych poprzez procesor. Uzyskana w ten sposób elastyczność (separacji sprzętu i oprogramowania), pozwala na uruchamianie wielu różnorakich gier o charakterze rozrywkowym albo edukacyjnym na tym samym zestawie komputerowym. Część z nich stanowi adaptacje klasycznych, szablonowych gier (szachy, brydż, pasjans, warcaby);
adaptacje gier planszowych i układanek, gier logicznych, telewizyjnych (gry wideo). Pozostałe zaś, projektowane na przeznaczenie komputera, to gry akcji. Producenci i użytkownicy gier dokonują rozmaitych ich klasyfikacji. Odznacza się na przykład gry zręcznościowe, labiryntowe, strategiczne, symulacyjne, narracyjno-przygodowe. Przeważnie „nieklasycznymi” grami komputerowymi są jednak rodzaje pośrednie, na przykład symulacyjno-strategiczny. Gry symulacyjne, na przykład symulacja lotów, prowadzenie samochodu wyścigowego i tak dalej, wymagają od grającego jednoczesnego kontrolowania wielu parametrów: wysokości, prędkości, kierunku lotu. W grach mieszanych dochodzi do tego jeszcze sprawność, zręczność i wypełnienie zadania, (przeważnie to jest pokonanie nieprzyjaciela, zdobycie terytorium i tak dalej), na przykład: F-15 Strike Eagle, F-19 Stealth Fighter, Dasboot. Wymienione gry są grami wojennymi, co stanowi podstawę do jednego z poważniejszych zarzutów stawianych tego rodzaju rozrywce: popularyzacji brutalności. Jednak nawet klasyczne gry, na przykład szachy, to metafora wojny – gra zawsze zawiera obiekt rywalizacji. W grach labiryntowych grający samotnie „wędruje” rozległym labiryntem, musi wykonać jakąś misję, zwalczyć wielką liczbę wrogów, po drodze zdobywać różne akcesoria, między innymi takie, które pomagają mu w grze. Może także uzyskać nieśmiertelność, niewidzialność, umiejętność przenikania poprzez ściany. Niektórzy gracze stosują kody pozwalające zdobywać amunicję, wymienione właściwości i tak dalej W razie indywidualnego gracza jego przeciwnikiem jest program generujący zaprojektowane poprzez autora niespodzianki. Można również grać z innymi ludźmi, dzielić się rolami, gdy komputer podłączony jest do sieci. Zadaniem w grach strategicznych jest na przykład założenie miasta, budowa dróg transportowych. Może być ono również połączone z elementami walki; na przykład: Genesia (1994), Mindscape, Cywilizacja. Do gier strategicznych należą również gry pozwalające rozgrywać wojny na bazie odtwarzanych historycznych sytuacji militarnych, na przykład z czasów II wojny światowej: WW2 – World War 2 in Western Europe z 1995 czy Silent Service.
Krytykowane za pochłanianie czasu, uzależnianie dzieci i starszych użytkowników komputera, nikłe wartości dydaktyczne, gry komputerowe przynoszą również swoiste korzyści: oswajają z techniką, z urządzeniami elektronicznymi, usprawniają posługiwanie się komputerem, kształtują postrzegawczość, prędkość reakcji, koordynację wzrokowo-ruchową, sprawność manualną, niekiedy również (na przykład w razie gier strategicznych) umiejętności wnioskowania. Gry zaczęto produkować w 1966 (spółka Sega stworzyła pierwszą grę wideo o nazwie Periscope, polegającą na strzelaniu torpedami do pływających u góry ekranu statków). W 1972 powstał Pong – pojawił się w nim motyw (aktualnie klasyczny) strzelania do latających piłek, które po trafieniu rozbijają się na dwie mniejsze. Protoplastami dzisiejszych konsol były powstałe w połowie lat ’70 urządzenia podłączane do telewizora, pozwalające na granie w rodzinę gier typu „ping-pong”. W tym samym okresie powstały pierwsze gry w formie programów do komputera osobistego Apple II. W 1980 spółka Namco wydała grę PacMan, uważaną za klasycznego przedstawiciela gier komputerowych, rozpoczynającą moment ich rozwoju. Nową erę wyznaczył przełom 1981/82, kiedy to pojawił się ZX Spectrum, pierwszy ogólnie popularny komputer domowy. Następnym krokiem było pojawienie się szesnastobitowych konsol Extra Nintendo i Sega Megadrive, do których można było swobodnie wprowadzać gry. W latach ’90 nastąpiła rewolucja technologiczna, połączona z masową produkcją komputerów osobistych, której rezultatem było stworzenie gigantycznego rynku gier. Z racji na pewne kryteria (tymczasowe, tematyczne, wymaganych zdolności, ujęcia z jakiego ogląda się akcję) pośród gier wyróżnić można następujące gatunki: labiryntowe, platformowe, bijatyki, akcji 3D, sportowe, samochodowe, strzelaniny, symulatory, logiczne, ekonomiczne, przygodowe, fabularne, strategiczne, flippery. Granice podziałów są płynne, sporo gier łączy w sobie cechy kilku gatunków. Postęp szeroko rozumianych multimediów wpłynął na bogactwo szaty graficznej i oprawy dźwiękowej, które stały się nieodłącznym atrybutem gier. Współczesne gry stanowią regularnie zamknięte historie, posiadają fabułę, nierzadko opartą na poezji (na przykład Myst, Discworld);
połączone są z animowanymi filmami objaśniającymi postęp akcji. Rynek gier łączy się z produkcją wielu urządzeń zewnętrznych (joystick, joypady, kierownice, pistolety) ułatwiających prowadzenie rozgrywki i podnoszących jej atrakcyjność. Sporo gier współpracuje z oprzyrządowaniem charakterystycznym dla technologii wirtualnej rzeczywistości, na przykład hełmami wirtualnymi i szczególnymi sensorami reagującymi na ruchy rąk. Gry dla pojedynczego gracza ewoluują w kierunku powstania środowisk umożliwiających równoczesne granie większej liczbie osób, tak zwany multiplayer games, szczególnie przy zastosowaniu sieci Internet. Aktualnie istnieje spora liczba serwerów pozwalających na wielkiej rzeszy użytkowników prowadzenie gier z ekipy RPG, tak zwany MUD. Gry są przeważnie skopiowanym i nielegalnie rozpowszechnianym wytworem programistycznym (piractwo komputerowe)

Czym jest Gra komputerowa znaczenie w Słownik Internet G .