Co to jest Etyczne i nieetyczne techniki pozycjonowania
Co to znaczy ETYCZNE I NIEETYCZNE TECHNIKI POZYCJONOWANIA:
Przez wzgląd na wielkim zainteresowaniem pozycją danej strony w wyszukiwarce zaczęto użytkować różnorodne sposoby pozycjonowania między innymi takie, których nie akceptują artysty wyszukiwarek albo nie są właściwe z zaleceniami dla tworzących strony bo "zaśmiecają" wyniki wyszukiwania. Te sposoby zaczęto nazywać nieetycznymi. To są np.:
* Spore nagromadzenie słów najważniejszych
* Słowa najważniejsze niezgodne z treścią
* Ukrywanie słów najważniejszych, na przykład użycie tekstu w kolorze tła, umieszczenie na niewidocznym elemencie albo w miejscu zazwyczaj nie oglądanym poprzez użytkownika.
* Cloaking (z angielskiego: cloak - płaszcz) - serwowanie robotom wyszukiwarek (rozpoznawanych na przykład po adresach albo tak zwany User agent) specjalnie spreparowanej wersji strony.
Wykrycie stosowania takich technik może jednak przynieść odwrotny skutek - całkowitą eliminację strony z wyników wyszukiwania.
Należy wspomnieć, iż sporo metod ułatwiających użytkownikom poruszanie się po stronie i odnajdowanie informacji może przyczynić się do poprawy wyników w wyszukiwarkach. Nie wszystkie przykłady to:
* Zamiana linków i banerów ze stronami o podobnej tematyce, umieszczanie stron w katalogach tematycznych
* Rezygnacja z nawigacji uzależnionej od dodatkowych technologii, na przykład Javascriptu albo Flasha albo ramek, poprawa możliwości poruszania się po stronie, użycie mapy strony
* Usuwanie błędów (na przykład składniowych) z kodu strony
* Optymalizacja kodu strony, usuwanie nadmiarowych znaczników HTML
* Dobre opisanie przedmiotów strony, na przykład tytułu strony albo treści alternatywnej dla grafiki,
* czytelne opisywanie odnośników (unikanie opisów typu "tutaj" lub "wciśnij" na korzyść lepiej opisujących zawartość strony do której prowadzą)
* Wykorzystywanie "przyjaznych" adresów (na przykład http://example.com/sklep/drukarki/laserowe/ zamiast http://example.com/index.php?page=236&id=32)
* Wyróżnianie ważniejszych słów (na przykład pogrubienie, podkreślenie), wykorzystywanie nagłówków
* Artykuł z linkiem do twojej strony
Bardzo ważne jest także optymalizowanie treści i artykułów zawartych na stronie tak by lepiej odzwierciedlała założone w fazie projektu frazy najważniejsze, przez na przykład używanie słów najważniejszych w mianowniku.
W przeciwieństwie od nieuczciwych metod pozycjonowania, tutaj można być pewnym, iż te sposoby będą zawsze akceptowane poprzez wyszukiwarki, a ich wykorzystywanie nie spowoduje eliminacji strony z wyników wyszukiwania
* Spore nagromadzenie słów najważniejszych
* Słowa najważniejsze niezgodne z treścią
* Ukrywanie słów najważniejszych, na przykład użycie tekstu w kolorze tła, umieszczenie na niewidocznym elemencie albo w miejscu zazwyczaj nie oglądanym poprzez użytkownika.
* Cloaking (z angielskiego: cloak - płaszcz) - serwowanie robotom wyszukiwarek (rozpoznawanych na przykład po adresach albo tak zwany User agent) specjalnie spreparowanej wersji strony.
Wykrycie stosowania takich technik może jednak przynieść odwrotny skutek - całkowitą eliminację strony z wyników wyszukiwania.
Należy wspomnieć, iż sporo metod ułatwiających użytkownikom poruszanie się po stronie i odnajdowanie informacji może przyczynić się do poprawy wyników w wyszukiwarkach. Nie wszystkie przykłady to:
* Zamiana linków i banerów ze stronami o podobnej tematyce, umieszczanie stron w katalogach tematycznych
* Rezygnacja z nawigacji uzależnionej od dodatkowych technologii, na przykład Javascriptu albo Flasha albo ramek, poprawa możliwości poruszania się po stronie, użycie mapy strony
* Usuwanie błędów (na przykład składniowych) z kodu strony
* Optymalizacja kodu strony, usuwanie nadmiarowych znaczników HTML
* Dobre opisanie przedmiotów strony, na przykład tytułu strony albo treści alternatywnej dla grafiki,
* czytelne opisywanie odnośników (unikanie opisów typu "tutaj" lub "wciśnij" na korzyść lepiej opisujących zawartość strony do której prowadzą)
* Wykorzystywanie "przyjaznych" adresów (na przykład http://example.com/sklep/drukarki/laserowe/ zamiast http://example.com/index.php?page=236&id=32)
* Wyróżnianie ważniejszych słów (na przykład pogrubienie, podkreślenie), wykorzystywanie nagłówków
* Artykuł z linkiem do twojej strony
Bardzo ważne jest także optymalizowanie treści i artykułów zawartych na stronie tak by lepiej odzwierciedlała założone w fazie projektu frazy najważniejsze, przez na przykład używanie słów najważniejszych w mianowniku.
W przeciwieństwie od nieuczciwych metod pozycjonowania, tutaj można być pewnym, iż te sposoby będą zawsze akceptowane poprzez wyszukiwarki, a ich wykorzystywanie nie spowoduje eliminacji strony z wyników wyszukiwania
Czym jest Etyczne i nieetyczne techniki znaczenie w Słownik internetowy E .