Definicja PageRank lub PR co oznacza. Czym jest dla potrzeb wyszukiwarek internetowych, oparty na.

Czy przydatne?

Definicja Pr Lub Pagerank

Co to jest PageRank lub PR algorytm i system oceny popularności stron internetowych dla potrzeb wyszukiwarek internetowych, oparty na badaniu wzajemnego powiązania stron dzięki hiperłączy (linków). PageRank był pierwszym odpowiednikiem systemu link popularity. Został przygotowany i zastosowany w wyszukiwarce internetowej Google i to właśnie on stał się podwaliną dla tej wyszukiwarki i to właśnie dlatego nowatorskiemu rozwiązaniu selekcjonowania najlepszych stron Google zyskało tak ogromną popularność. Aktualnie PR nie jest głównym kryterium branym przy ustalaniu rankingu stron w wynikach wyszukiwania Z uwagi na fakt, że coraz więcej pozycjonerów nauczyło się wykorzystywać PageRank dla własnych celów zaburzając wyniki zwracane poprzez wyszukiwarkę, opracowano następcę – system TrustRank – który ma zminimalizować niebezpieczeństwo manipulowania rezultatami poprzez dołożenie kilku założeń do swego poprzednika.
Założeniem systemu PageRank było to, iż im więcej stron linkuje do badanej strony, tym badana strona jest lepsza, bo nikt nie linkuje do strony byle jakiej. Jeżeli zaś badana strona zawiera za wiele linków, znaczy to, iż strona nie jest wartościowa a jest jedynie jakimś zbiorem strzępków informacji. Stąd aby strona dostała wysoką wartość PageRank, należy zdobywać jak najwięcej linków kierujących do naszej srony, a zarazem zamieszczać jak najmniej linków na naszej stronie kierujących do innych stron.
Jedną z głównych metod pozycjonowania jest zamieszczanie jak największej ilości linków na stronach o jak największym wskaźniku PR, które kierują do pozycjonowanej strony. Zarazem należy jak najmniej „dzielić się” naszym PR z innymi stronami i zamieszczać jak najmniej linków wychodzących poza naszą stronę

Czym jest PageRank lub PR znaczenie w Słownik Internet P .