Definicja CPA lub Cost Per Action, koszt za akcję co oznacza. Czym jest schemat reklamy.

Czy przydatne?

Definicja CPA lub Cost Per Action, koszt za akcję

Co to jest CPA lub Cost Per Action, koszt za akcję (z angielskiego: Cost Per Action – wydatek za akcję) – schemat reklamy internetowej, opierający na tym, iż reklamodawca płaci nie za wyświetlenie reklamy, lecz wyłącznie za każdą akcję dokonaną poprzez internautę, sprowokowaną poprzez tę właśnie reklamę i będącą celem tej reklamy (na przykład sprzedaż produktu, zapisanie się internauty do newslettera etc.). Dlatego reklamodawca płaci jedynie za to, co w rzeczywistości przyniosło mu zysk. Schemat ten jest bardzo podobny do modelu podobny do modelu CPS (Cost Per Sale), z tą różnicą, iż tutaj akcją wymaganą ze strony reklamodawcy może być akurat sprzedaż. To jest najkorzystniejszy sposób wyliczenia za reklamę, lecz niestety najrzadziej użytkowany

Czym jest CPA lub Cost Per Action znaczenie w Słownik Internet C .