Słownik GENERATOR MHD (MAGNETOHYDRODYNAMICZNY) co to znaczy? Słownik kinetyczna wiązki plazmy w.

Co to jest Magnetohydrodynamiczny Mhd Generator

Definicja z ang. MHD GENERATOR (MAGNETOHYDRODYNAMICZNY), z niem. MHD-Generator (MAGNETOHYDRODYNAMICZNY).

Co to znaczy GENERATOR MHD (MAGNETOHYDRODYNAMICZNY): urządzenie zamieniające energię kinetyczna wiązki plazmy w energię elektryczną. Wiązka plazmy o temp. około 3000 K rozpędzona do dużej prędkości przechodzi poprzez region silnego, poprzecznego pola magnetycznego. W obszarze tym jest indukowana siła elektromotoryczna i poprzez umieszczone w nim elektrody płynie prąd elektryczny. Wiązka plamy ochładza się przy tym do około 2000 K i może być jeszcze używana w elektrownii cieplnej
Definicja GEOCENTRYCZNY MODEL UKŁADU PLANETARNEGO:
Co to jest planetarnego, gdzie do opisu skomplikowanych ruchów planet na tle gwiazd stałych przyjmuje się układ odniesienia związany z Ziemią. Artystą takiego modelu Układu Słonecznego był aleksandryjski generator mhd (magnetohydrodynamiczny) co znaczy.
Definicja GALWANOMETR:
Co to jest wykorzystywany do pomiaru bardzo małych natężeń prądu, rzędu 10-10 A. Przeważnie to jest przyrząd magnetoelektryczny z ruchomą cewką (cewka obraca się w polu magnetycznym magnesu stałego) zawieszoną generator mhd (magnetohydrodynamiczny) krzyżówka.
Definicja GALILEUSZ, GALILEO GALILEI:
Co to jest 15 II 1564 Piza - 8 I 1642 Arcetri k. Florencji). Fizyk i astronom zajmujący się w pierwszej kolejności teorią. Jako pierwszy zastosował lunetę do obserwacji astronomicznych. Odkrył pierścień Saturna generator mhd (magnetohydrodynamiczny) co to jest.
Definicja GŁÓWNE OSIE BEZWŁADNOŚCI.:
Co to jest sztywnej można wybrać układ współrzędnych (x, y, z) sztywno związany z bryłą. W razie bryły o symetrii osiowej jedna z osi układu pokrywa się normalnie z osią symetrii bryły. Obrót wokół dowolnej osi generator mhd (magnetohydrodynamiczny) słownik.
Definicja GAUSS CARL FRIEDRICH:
Co to jest astronom niemiecki (30 IV 1977 Brunszwik - 23 IV 1855 Getynga). Już w wieku 24 lat ogłosił własne Studia nad wyższą matematyką . Jako prof. astronomii i dyrektor obserwatorium w Getyndze obliczył generator mhd (magnetohydrodynamiczny) czym jest.

Czym jest GENERATOR MHD znaczenie w Słownik fizyka G .